View Full Version : [se] Hej !!!! allihopa
Pages :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Robbie47
28-11-2004, 17:48
Hej många Svenskarna! :hello:
Jag tro att det är bra at har ett Svenska thread (eller thråd) men jag kann inte talar och skrivar Svenska så jätte bra.
Väder är inte so fint här i Tyskland heller!
Jag tro att det är bra at har ett Svenska thread (eller thråd) men jag kann inte talar och skrivar Svenska så jätte bra.
Det går bra :) Så länge man är förstådd spelar det ingen roll om grammatik och stavning är ur kontroll ;)
RobinBanks
30-11-2004, 02:07
don't tell me that's elvish...?
Well, since you guessed it, I won't tell you. ;)
the knightly sword
02-12-2004, 21:19
lol låter som att han just skitit på sig hahahahh :D. Nädå skoja ba men de låter konstigt :)
lol låter som att han just skitit på sig hahahahh :D. Nädå skoja ba men de låter konstigt :)
och du skriver korrekt svenska eller? :rolleyes: ;)
the knightly sword
04-12-2004, 11:20
på internet får man slarva bara man blir förståd förstår du . De e ju online o där ska man ha kul :)
äh, bara ursäkter :P
imo är det väldigt slarvigt, och ser mycket fult ut :P om kan kan skriva korrekt ska man iaf försöka. När man chattar i ICQ ex, kan jag gå med på slarv, då man skriver fort och inte hinner rätta innan man tryckt på "send" :)
Prince Eric of the Lorah Clan
04-12-2004, 21:04
Maybe we will need a Swedish moderator, also! :p :rofl:
the knightly sword
05-12-2004, 11:58
då man skriver fort och inte hinner rätta innan man tryckt på "send" :)
Det är precis det jag gör :)
jag hoppas innerligt du inte stavar fel med flit, som en viss amerikan på detta forum :p
the knightly sword
05-12-2004, 21:04
Hej många Svenskarna! :hello:
Väder är inte so fint här i Tyskland heller!
Men snälla varför bemöda dig själv med att skriva denna sopiga post medans du kan göra andra viktigare saker . För din skull försök inte skriva såna meningslösa posts igen .
helen@=Jag försöker så gott jag kan med tangentsbord skicket . Det är inget att argumentera om .
Men snälla varför bemöda dig själv med att skriva denna sopiga post medans du kan göra andra viktigare saker . För din skull försök inte skriva såna meningslösa posts igen .
Hey! Det är en vän till mig som försöker/har försökt lära sig svenska.. ska vi tala om "skräpiga" poster.. din tyska är inte så super ;)
bara för det inte är många som kan svenska, är det inte meningen vi ska köra bort alla som vill och försöker lära sig. Isåfall säger jag till att denna tråd stängs :angry:
the knightly sword
09-12-2004, 16:55
Ok nu har jag blivit djupt miss förståd . Jag sa eller påpeka aldrig någt om att folk i forumet som försöker lära sig svenska ska köras bort :bash: . Det ända jag menade med det jag sa till din så kallade "vän" var att han borde inte försöka skriva och i stället studera svenska om han nu har det så svårt . Jag är besviken på dig för att du miss förstod så lätt :bowl: .
p.s=sa aldrig att min tyska var bra :rolleye: .Föresten om du undra så använder jag en översättning´s tool till att läsa tyska posts.
Det ända jag menade med det jag sa till din så kallade "vän" var att han borde inte försöka skriva och i stället studera svenska om han nu har det så svårt . Jag är besviken på dig för att du miss förstod
det var ändå bryskt, imo. spelar väl ingen roll hur dålig man är på ett språk, det viktigaste är väl att man förstår varandra? Visst, hans svenska är väl inte kanon, men det betyder ändå inte att du ska förvisa honom för det - om inte för att *hjälpa* honom. Nej, tyvärr ser jag det som ett personangrepp, men ok, låt gå för denna gång.
Föresten om du undra så använder jag en översättning´s tool till att läsa tyska posts.
jo, det gör jag med mestadels.. även om meningarna kan bli lite "out of the blue" för det mesta :p vilken använder du? Googles language tool?
och ett tips.. använd aldrig en translation tool som översätter från engelska till tyska.. det du får ut där är jibberish
the knightly sword
10-12-2004, 16:46
Personangrepp :eek: :eek: :eek: så lågt går jag inte . Detta var inte så schysst av dig att säga så . Jag attackerade aldrig din vän på några hål. Hur kan du tro såna saker :( :rolleye: .
ok nästa gång.. *lindra* din post med smileys och lite mindre bryska ord, eh? ;)
the knightly sword
25-12-2004, 09:13
¨mmm ok förlåt om jag svara försent men har varit upptagen iallafall ok ska göra nått åt det :) . nu för att inte ¨åran första thread ska fallla hur e det i blekinge :biggrin: det vill var ända storstads grabb veta
Tja.. en grön jul är väl inte direkt precis det man hoppas på på Julafton... Annars var det ok :smile:
och hur är det uppe i sthlm då?
the knightly sword
25-12-2004, 12:32
sthlm e lite dystert just nu det e inte heller snö här uppe heller , men det e kallt som i :censored:. när jag va ute för lite fräsch luft så sat jag på en bänk .efter 5 minuter kändes det som om jag hade ett isblock i röven . o det e inge kul kan jag säga , opps inte svära på julen :blush: .
jag hade hoppats på lite snö, men tji fick jag. Vintern kommer väl sedan i februari-mars, skulle inte förvåna mig ett dyft.
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2007, Jelsoft Enterprises Ltd.